вторник, 19 октомври 2021 г.

Какво е да се докоснеш до Бог? Румяна Пелова и нейната книга ,,Сезонни ескизи" - стихове

 


Приятели,

излезе от печат новата книга на поетесата Румяна Пелова ,,Сезонни ескизи".

 

Пелова е автор  на пет поетични книги: ,,Еднорози се любят насън", „Луната вместо тебе ме целуна”, „Шепот на магнолия” „Живей си живота, момиче”. „Светлина в раните” Изпод перото и са излезли и две книги с проза: „В окото на миналото” /новели/ и романът  „Снишават се звездите”.

 

Редактор: Красимир Тенев

Книгата е издание на Издателска къща ,,Многоточие”

Можете да поръчате книгата с автограф директно от поетесата Р. Пелова.

ДЕН ПЪРВИ

И каза Бог: Да бъде светлина...

(Битие 1:3)

Той, Първи януари, беше вторник.

Внезапно зимно слънчице изгря.

Животът продължава неуморно

житейската си пъргава игра.

Шишарките в елхите заискриха,

разбудени от весел сойкин вик.

Пробягаха снежинки на открито,

че новото начало аз открих.

Това е смисълът на битието –

спиралата на вечен кръговрат.

 

И благодарна съм на Бог,

задето снежинка съм от неговия свят!

 

ДЕН ПОСЛЕДЕН

Ден последен. Февруарски. Ден последен.

Ветровете решат храсти с леден гребен.

 

Стълбовете на живака са се свили.

Изгревът прегръща мрака обезсилен.

 

Някъде проплакват врани – цяло ято.

Сигурно е, ще останат пред вратата.

 

Сигурно е, че надничат – сто клюкарки.

А в снега едно кокиче свети ярко.

 

КАК СЕ ДОКОСНАХ ДО БОГ

Върху белия свят срещнах странник брадат.

Бе облечен във ангелско рухо.

Сопа носеше той в безпардонния зной,

под носа си мърмореше глухо.

 

Аз подвикнах му: „Стой! Фин е земният слой.

Ще се срине, а тежки сме двама.“

Беше странник сакат. Куц и грозен. Рогат.

И повлече ме в някаква яма.

 

Беше дяволът лош. Бе подкупен. За грош

ме удавяше в своята сянка.

Някой в тази река ми подаде ръка

и възкликнах спасена: „Осанна!“

 

От лозница реси, впити в мойте коси

се разлистиха в мощни ластари.

Бях докоснала Бог... Нейде свиреше рог

и по кралски звучаха фанфари.

   @ Румяна Пелова

1 коментар:

  1. Благодаря за негативното отношение. Човек, ако се харесва на всички, значи не е между живите.

    ОтговорИзтриване

Популярни публикации / месечен рейтинг