събота, 10 август 2013 г.

Победителките в 16-тото издание на Поетичния конкурс Ерато '2013




Сред надпревара от 30 хиляди творци, жури в сътав: Евтим Евтимов,Надя Попова и Ирена Петкова обяви резултатите от 16-тото издание на Поетичния конкурс"Ерато".
С Първа награда в конкурса единодушно бе отличена поетесата от Плевен – Даниела Табакова. Мотивите на оценяващите: дълбочина на чувствата, оригинална гледна точка към темата за любовта, въздйстващ и богат на художествени средства език.
Втора награда получи Бойка Андреева от град Пловдив със стихотворението "Миг през юли"
Трета награда за тетевенската поетеса Николина Милева "Защото съм си аз"
Илиана Илиева получи поощрителна награда за стихотворението "Дълго лято"

Пиша от ученичка, но едва последните 3 години наблегнах на стихотворенията сериозно, сподели за приятелите от Плевен за Плевен Даниела Табакова, която по професия е лекар-рентгенолог. Ние пък й пожелахме в най-скоро време да ни зарадва и с първата си стихосбирка.


Първо място
Укротяване на опърничавата - Даниела Табакова 
Развързана от сетния си бяс и озаптена от надежда клета, 
за следващия
непокорен час приготвих си стоманени въжета
И камъни натрупах планина безгрешните да мятат озверели по грешната
ми хубава глава безкръвните си хилави недели.
Ще дойде и от мен ще ме спаси, а аз ще съм от млякото по-бяла. Вълчицата
у мене ще приспи за да сънувам портите на рая.
Пък аз, на Магдалена дъщеря, щастлива и без памет ще целувам
потъналите в кръв и прах крака на някой скитник като мене блуден.
И няма да бленувам ничий рай, с елей и благослов да ме помажат. Ще
лягам и ще ставам до ратай и името си ще забравя даже…
Докато устните му ме топят и думите му ме разплакват нощем в
безкрайния вървеж на този свят ще знам, че мога да обичам още.

Втора награда 
Миг през юли  Бойка Андреева

И ми се плаче…

Някак е студена
и злобна тая юлска душна жега.

Не пада дъжд. И моите молебени
излишни са като сълза на грешник.
От кожата ми слънчевите зайчета
едно след друго тръгват си
притихнало.
През странните петна, 
след тях останали,
навлиза хлад
със цвят на тъмносиво.
Ще плъзне този летен студ
във вените,
ще ги направи крехки 
и прозрачни.
И после цялата ще ме превземе…
А в мене нещо тихо ще заплаче:
за лятото,
което ме остави,
за слънчевите живинки 
в очите ми,
за тебе… моя обич незабравена...
Ще бъде кратък плач.

Преди да стихне…

3 място
Защото съм си аз  - Николина Милева


Мразете ме, защото съм си аз.
Защото съм и луда, и прекрасна.
Защото пия дните си без глас.
И всъщност аз самата съм безгласна.
Мразете ме защото след дъжда
oставам аз единствената суха.
И странно нямам никаква ръжда
и никаква поличба за разруха.
Мразете ме защото моят свят
прилича на подаръче от Господ
Дъгата ми си има осми цвят.
Небето ми е повече за гости.
Мразете ме защото в този час
съм луда и прекрасна, и приличам
на онзи слънчев пясъчен компас,
със който през ръцете ви изтичам. 


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Популярни публикации / месечен рейтинг