събота, 22 юни 2013 г.

Пиша в различни жанрове и не се страхувам от предизвикателства

Интервю с писателя Симеон Христов

Симеон Христов
Кой е Симеон Христов? Къде живее? С какво се занимава?

Живея в София и се занимавам с изпълнение на най-различни проекти в областта на рекламата. Наблягам на думата изпълнение. Ако някой има художествен проект, аз мога да го изпълня или да намеря хора, които да го изпълнят.

Защо и откога пише Симеон Христов?

Пиша защото изпитвам вътрешна нужда да го правя, а този процес го разделям на две фази – младежка и последвалата след двадесет и пет години – да я наречем зряла. 

Колко написани книги имате?

Написани имам единадесет, но относно издаването – тази е първата. Все пак преди пет години направих нещо като самиздат – отпечатах по двадесет бройки, мисля от четири мои романа и ги раздадох на приятели. Беше забавно. 

А колко издадени? И как се издава книга в България днес? Какво се случи? Как Вие успяхте да издадете своя книга?

Наясно съм как се издава книга у нас, но не съм опитвал. Просто чаках да се случи нещо и наистина стана така. Благодарение на спомоществуватели, сънародници от САЩ, сега ще излезе първата ми книжка с разкази. 

Защо пишете фантастика? Това ли е вашият начин да приемете битието?

Пиша в различни жанрове и не се страхувам от предизвикателства. Все пак фантастиката ми е любима. Може би там човек е освободен от съпътстващите ни норми и се чувства добре.

Какво мислите за магическия реализъм?

Мисля, че съм израснал с него и го харесвам. Като младежи с приятели се шегувахме с персонажите на Маркес и Марио Варгас Льоса. Всеки от нас имаше псевдоним, а моят беше Педро Камачо.

Познавате ли вашия съименик от група „Епизод”? Бъркат ли ви?Чета и се интересувам за съименника си. Уважавам това, което прави и го приветствам.

Каква литература предпочита читателят Симеон и кой е любимият му автор?


Много са. Напоследък  чета предимно фентъзи. Любими са Реймънд Фийст и Джордж Мартин, но има и десетки други


В разказите Ви прозира и една хумористична гледна точка към света около вас? Това ли е начинът българинът да оцелее в обществото на бездуховността и икономическа криза?

За мен поне е така и ще се радвам, ако усмихна повече хора. Да ги накарам поне за малко да погледнат от друг ъгъл на живота си и повече да му се радват.

Предстои издаването на сборника с разкази „Тежки призраци”. Вие имате ли свои призраци?

Нека читателите сами осмислят заглавието. Вероятно всеки има своите призраци, но аз съм в разбирателство с моите и си помагаме.

Вие сте носител на първа награда на конкурса на списание "Дракус" за фантастичен разказ. Разкажете ни малко повече!

Благодаря на списание "Дракус" за признанието.
Но няма нищо особено за разказване. За всеки конкурс (и за двата) бях изпратил по два разказа. В конкурса за фантастичен разказ бях отличен за разказа "Жажда", а в следващия – за криминален разказ – за "Търсачът на другата истина".

Кога е премиерата на книгата?

Каня всички мои читатели и приятели на 25-ти юни от 18.30 на улица Юри Венелин 32 в Галерия-музей "Класика", където ще бъде представен сборникът с фантастични разкази „Тежки призраци”.


С писателя Симеон Христов разговаря Нели Господинова

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Популярни публикации / месечен рейтинг