събота, 15 февруари 2020 г.

БЯГАЙ! АЗ СЪМ ТРУДНА ЗА ОБИЧАНЕ… СЕДЕМ ЛЮБОВНИ ИСТОРИИ В РИМИ














ТОЙ ОЩЕ МИ СПИРА ДЪХА

Момчето, което спира дъха ми,
което изпивам с очи –
(и по няколко пъти влиза в съня ми)…
е влюбено май до уши.

Очите му светят, лицето му грее.
За смелост разрошва перчем
и става… Не зная дали ще посмее
да тръгне… О, идва към мен!…

Кафенето е пълно. Умирам безмълвно.
Земята разтваря недра.
Не мога да мръдна, а искам да хукна.
И просто пред него стърча.

А той се усмихва, смутено-различен.
Минава край мен като в сън…
И целува момичето, съвсем нелогично,
на две-три маси зад мен.

Поглеждам учудено. Времето спира.
В очите ми пари сълза.

Ами любовта?… Тя дори не умира.
Той още ми спира дъха.


ТИЙНЕЙДЖЪРСКО

на Ж.В.

Той мрази жените, такъв е, повярвай,
грозник – все повтаря това…
Един женомразец е моят спасител.
Повярвай, така е, така…

Говорим по мъжки, държим се по мъжки –
на кино, навън, под дъжда…
Дори не е среща, дори не е връзка…
Приятелство? Може би да…

На моето рамо той често говори,
и даже осмива смъртта –
а аз за живота желая да спорим,
все пак по сърце съм жена.

Но нищо не казвам. Дори под луната,
когато затворил очи,
той съблича безмълвно не само душата ми –
а на бялата риза плътта.
Сърцето ми иска.

Примигват звездите.
Разбираш ли, просто шега 
че мразя мъжете…, че мрази жените,
Нима любовта е това ?




БЯГАЙ

Пръстите ти още са в косите ми,
а очите – в моите надничат...
Чудя се, изглеждам ли различно? –
Облаците сякаш с мене тичат.

Как те срещнах? Как се случи, питам се…
Утрото неделно ме закача.
Странно, но в косите ми заплитат се
мъжките очи на минувачите.

Вятърът дори на теб ухае –
кучетата даже те подушиха.
Всички непознати сякаш знаят,
а пък снощи тайно някак случи се.

Пръстите ми още са в косите ти,
Утрото ми в твоето наднича.

Толкова е глупаво, по дяволите!
Бягай! Аз съм трудна за обичане…


ТАНГО

След успешния ден отморява светът
пак на масата, в кръчмата стара, 
ти  с любимата си жена,
аз  с поредния, някой от бара.

И почти ми е лесно да забравя, че там,
само няколко маси отляво –
ти, от старата си любов обладан,
само бегло с очи ме задяваш.

Като в старо танго – две напред, три назад
маха времето с присмех себичен,
онзи мъж рецитира красиви слова,
вдига врява и шум артистичен.

И тогава на масата идваш смутен
и ни гледаш почти любопитно,
и говориш, говориш, а очите ти в мен –
а очите ти строго ме питат.

Отшумява денят, пак е нощ за мъже –
разговаряте вече сериозно,
най-накрая пристига на масата тя –
аз по женски ѝ бъбря виновно...

И така ни заварва почти полунощ 
четиримата в кръчмата стара.
Ти – разпънат от стара и нова любов,
аз със чашата празна от бара.

После всеки си тръгва, привел рамене.
Ти потъваш в мрака си с нея.
Онзи мъж си отива – аз оставам сама.
Ех, да плача или да се смея...



ЧЕРВЕНО ВИНО. ШОКОЛАД

Червено вино. Шоколад.
Ръце на мъж. Хотелска стая.
Мъжът е безобразно млад,
ала на по-голям се прави.

А тя е стара, Боже мой!
Но с него пак е на шестнайсет.
И лудостта ѝ няма край!...
А той е няколко след двайсет.

Часовник. Вино. Шоколад.
Една жена в хотелска стая.
Ако я разпознаят – ад!
Опомни ли се… Ще е краят.

Но този свят е милостив
и не наднича през пердето.
Мъжът е толкова щастлив,
а тя не мисли за детето.

Дори не мисли за света.
Разтапя се като олово.
И във калъпа на нощта
се ражда бавно – чисто нова.

Безумно млада. С топъл дъх.
По-истинска и по-сърдечна.
В прегръдките на този мъж
навярно любовта е вечна.



ПРОЛЕТТА НА БОТИЧЕЛИ 

Отдавна съм забравила 
за празничните рокли във неделя 
(неделите се преродиха в делници), 
за чашите изискани вина –
с кристални трели, 
и битките с фалшиви мелници… 
Забравила съм всички ярки червила –
следи ужасни,
по ризите на необмислени дела 
(измислено опасни) …
По двете ми изскубнати ръце 
мазолите 
пъстреят като тъжни зверове 
в различни роли – 
почти като любовни отпечатъци 
от всички мои минали мъже… 
Болят ме още!
Остатъци от стари светове 
с безсънни нощи... 

А той е друг. 
Рисува леко в страшните мазоли 
не лица, 
а ДНК-спирали –
по дланите ми, птици със крила 
рисува (и огньове пали)… 
И делничната моя голота, 
в безумните недели, 
облича сам с безкрайна лекота 
(след чаша вино) 
с нежни акварели... 

Отдавна съм забравила 
за празничните рокли във неделя….
Смених ги с пролетта на Ботичели



И СЕГА СЕ УЧА ДА ТЕ ОБИЧАМ…

Толкова много любов разпилях,
че за тебе почти не остана…
И сега се уча да те обичам… Как?
Забравям, че любовта е рана.

И се усмихвам като хлапак,
щом поглед спреш върху мене.
Дъхът ми спира и тръгва пак.
И шепнат устните „няма време”.

Но аз събирам любов за нас –
понякога трудно, друг – лесно.
Навици, минало, възгледи, страх –
и думи… до болка честни.

А сърцето ми малко бие, ей тъй –
ту бавно, ту на откоси…
И ти подслажда чашата с чай,
и те затрупва с въпроси.

И никнат плахо зрънца любов
насред руини, готови
да значат още един живот…
Но как оживяват любови?

И как до днеска без теб живях?
Не търся любов голяма…
Една тъй малка в сърцето сбрах…
А то днес огромно стана.


 ©Нели Господинова. Всички права запазени.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Популярни публикации / месечен рейтинг